3 grudnia 1985 roku oddano do eksploatacji zelektryfikowane odcinki Pawłowice - Jastrzębie-Zdrój, Wodzisław Śląski - Turza Śląska, Wodzisław Śląski - Chałupki do granicy państwa.
3 grudnia 1985 roku około godziny 9.00 dyrektor śląskiej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych (DOKP), Kazimierz Drozd przeciął symbolicznie wstęgę. Towarzyszyli mu wiceprezydent Jastrzębia-Zdroju, Andrzej Karłowski oraz prezydent Wodzisławia Śląskiego, Stanisław Robenek. Tym samy uruchomiono uroczyście linie kolejową Turza Śląska - Jastrzębie-Zdrój, Moszczenica - Zebrzydowice, Jastrzębie-Zdrój - Moszczenica - Jastrzębie-Zdrój.
W Jastrzębiu-Zdroju pociąg przywitali I sekretarz Komitetu Miejskiego PZPR Ryszard Leszczyński i prezydent Marian Jarosz. Ten ostatni podziękował wykonawcą za wysoki poziom prac.
Te połączenia usprawniły i zakończyły modernizację obwodnicy kolejowej Rybnik-Wodzisław-Jastrzębie-Rybnik.
Roboty wykonał Zakład Budownictwa Kolejowego z Wrocławia i Katowic oraz Rejon Przewozów Kolejowych Rybnik. W trakcie prac Kolejowe Zakłady Automatyki z Katowic ułożyły teletechniczne kable dalekosiężne.